Drabinę o długości 3m oparto o pionową ścianę. Odległość dolnej części od ściany jest równa 1,4m. Na jakiej wysokości znajdzie się górny koniec drabiny?

Błagam o dokładne obliczenia i pisanie wzorów itp. Babka lubi się czepiać! ;P

2

Odpowiedzi

2010-02-08T16:31:31+01:00
Zadanie robimy korzystając z twierdzenia pitagorasa

a kwadrat + b kwadrat =c kwadrat

3 do kwadratu - 1,4 do kwadratu =x kwadrat
x do kwadratu = 9- 1,96
x do kwadratu = 7,04
x= 2,6 (w zaokrągleniu)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:35:36+01:00
Drabina w połączeniu z domem tworzy trójkąt prostokątny
c - długość drabiny
b- odległość dolnego końca drabiny od ściany
a-wysokość na której opartu jest drugi koniec drabiny

dane :

c = 3m
b= 1,4m

Szukane:
a = ?

jest to trójkąt prostokątny a więc można to obliczyć twierdzeniem Pitagorasa.

c²=a²+b²
a²= c²-b²
a²=3²-1,4²
a²= 9- 1,96
a²= 7,04
a= √7,04 [m]

Nie da się wyciągnąć tej liczby spod pierwiastka a więc wysokość na której znajduję się koniec drabiny to √7,04 m
7 5 7