Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-09T21:14:08+02:00
Pensja brutto= 1
1290-pensja netto czyli 0,6 (1-0,4)
1290:0,6=2150
pensja brutto wynosi 2150 zł
sprawdzenie
2150x0,4=860 tyle wynosza potracenia
2150-860=1290
2009-10-09T22:12:20+02:00
X-pensja Zofii
0,4x-potrącenia
zostaje 0,6x
z treści wiemy, że zostaje 1290
czyli 0,6x=1290
x=1290:0,6
x=2150 zł
potrącenia to 0,4 *2150=860zł\
Pensja wynosi 2150, a potrącenia wynoszą 860zł
5 5 5
2009-10-09T22:37:32+02:00
X - pensja Zofii
40%x - potrącenia
100%-60% = 40%
60% = 1290
x= (1290 * 100)/60 = 2150
2150 - 1290 = 860
860 - potrącenia
2150 - pensja Zofii
1 5 1