Jaką mase będzie miało ciało,które przemieszcza sie z prędkością 50 km/ h i posiada energię kinetyczną równą 4,5 Kj.
Proszę napiszcie mi to dobrze bo nauczycielka bedzie mi to sprawdzac a nie chce mieć 1. Oraz napiszcie mi dane szukane i wzór. Z góry dzięki ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:43:33+01:00
Odp.
Pogubiłeś się w jednostkach?
Dane:
V=50[km/h]/3,6=14[m/s](około);
Ek=4,5[kJ]=4500[J];
szukamy:m=?[kg];
Ek=(m*V2)/2;wyznaczamy m=?
m=(2Ek)/V2;
jednostka:
[m]=[J/(m2/s2]=[N*m/(m2/s2]=[kg];
Obliczenia:
m=(2*4500)/(14)do2
m=9000/196=46[kg];
nie musisz mi dawać punktów!
2010-02-08T16:48:28+01:00
V = 50 km/h = 50000 m/3600 s= w przybliżeniu13,9 m/s
Ek = 4,5 kJ = 4500 J ; kilo = 1000
m = ?

Ek = m *V ^2/2 ; znaczek^ = do potęgi
2 Ek = m *V^2

m = 2Ek/ V^2

m = 2*4500 J / (13,9 m/s)^2

m = 9000 J / 193, 21 m^2/s^2
m = 46,58 kg

jednostki: [J ] = [kg*m^2/s^2]