Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T16:32:30+01:00
Drabina wraz ze ścianą i podłogą tworzy trójkąt prostokątny, w którym stanowi jego przeciwprostokątną, zatem z tw. Pitagorasa:
x-długość drabiny
x²=(2,5)²+5²
x=√(2,5)²+5²
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T16:34:15+01:00
W tym zadaniu zastosujemy Prawo Pitagorasa
Pierwsza przyprostokątna = 2,5 m
Druga przyprostokątna = 5m
Przeciwprostokątna =x

2,5²+ 5² = x²
6,25 +25 =x²
31,25 =x²
x= √31,25
Przeciwprostokątna wynosi √31,25