Pani Helena Ulokowała Na Giełdzie Kwotę 1000ZŁ. kupując akcje firm X i Y. Po roku inwestycja przyniosła 10%zysku, przy czym wartość akcji firmy X wzrosła o 20% a wartość akcji firmy Y o 20 %% spadła. Ile pieniędzy ulokowała pani Helena na akcjach firmy Y?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:34:48+01:00
X - akcje w firmie X
y - akcje w firmie Y

x+y=1000
120%x + 80%y =1100

x=1000-y
1,2x+0,8y=1100

x=1000-y
1,2(1000-y)+0,8y=1100

x=1000-y
1200-1,2y+0,8y=1100

x=1000-y
-0,4y=-100|:(-0,4)

x=1000-y
y=250

x=1000-250
y=250

x=750
y=250
odp: Pani Helena w akcjach firmy Y ulokowała 250zł
1 5 1
2010-02-08T16:35:29+01:00
{x+y=1000
{x+2/10x+y-2/10y=1000+1000*10/100
x=1000-y
1,2x+0,8y=1100
1,2(1000-y)+0,8y=1100
1200-1,2y+0,8y=1100
1200-1100=0,4y
y=100:0,4
{y=250
{x=1000-250=750
Odp: W akcje firmy Y pani Helena zainwestowała 250zł.