Odpowiedzi

2010-02-08T17:08:31+01:00
---------Witamina B6 jest także potrzebna do wytwarzania dwóch hormonów: adrenaliny i serotoniny, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego.Jej brak wpływa na zwiększenie pobudliwości nerwowej, może tez wywoływać stany epileptyczne.
--------Witaminę B5, czyli kwas pantote wy, wykorzystuje się w dermatologii, w różnych stanach alergicznych skóry, w choroba wątroby i w chorobach zakaźnych (półpasiec). Ponadto stosuje się ją w okulistyce - w usz dzeniach i owrzodzeniach rogówki, w laryngologii - w zanikowym nieżycie śluzówki no oraz w chirurgii - w zapobieganiu i leczeniu pooperacyjnej atonii jelit
-----------witamina B12. Nazywa się ją lekiem energizującym, ponieważ niezależnie od wpływu na wytwarzanie krwinek czerwonych zwiększa ona znami nie witalność i kondycję organizmu. Stosuje się ją w różnych postaciach chorób zwyrod niowych ośrodkowego układu nerwowego (m.in. w stwardnieniu rozsianym), w nadtarcz ności oraz w przewlekłym zapaleniu oskrzeli
------------witaminy K. Stosuje się je prawie wyłącznie w skazach krwotocznych, wywołanych niedoborem tej witaminy, tzn. w obniżeniu stężenia protrom-biny - białka, które po przekształceniu do trombiny przez inny enzym krwi, trombopla-stynę, powoduje powstawanie skrzepu.
-------------Witamina F
* normalne funkcjonowanie i zdrowy wygląd skóry, przeciwdziała zwapnieniu żył, pomaga w odchudzaniu się (poprawia spalanie tłuszczów)
-----------Witamina H (biotyna)
* zdrowy wygląd włosów (przeciwdziała siwieniu), poprawia stan skóry
------------TYLKO TYLE ZNALAZŁAM ;P
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:14:09+01:00
Witamina B6 (pyridoksyna)
Zastosowanie:
*trawienie tłuszczów i białka, funkcjonowanie układu nerwowego, przeciwdziała skurczom, zmniejsza poczucie suchości w ustach, jest naturalnym środkiem moczopędnym

Gdzie jest jej najwięcej:
* drożdże piwne, całe ziarna pszenicy, wątroba, nerki, soja, melony, kapusta, jaja, orzeszki ziemne, owies, orzechy włoskie


Witamina B12 (kobalamina)
Zastosowanie:
* produkcja czerwonych ciałek krwi (przeciwdziała anemii), poprawia poziom energii, pamięć i zdolność koncentracji, poprawia apetyt u dzieci

Gdzie jest jej najwięcej:
* wątroba, wołowina, wieprzowina, jaja, mleko, ser, nerki


Witamina F
Zastosowanie:
* normalne funkcjonowanie i zdrowy wygląd skóry, przeciwdziała zwapnieniu żył, pomaga w odchudzaniu się (poprawia spalanie tłuszczów)

Gdzie jest jej najwięcej:
* słonecznik, awokado,orzechy, migdały, kiełki pszenicy

Witamina H również wit. B7 (biotyna)
Zastosowanie:
* zdrowy wygląd włosów (przeciwdziała siwieniu), poprawia stan skóry

Gdzie jest jej najwięcej:
* wątroba wołowa, żółtko, mąka sojowa, drożdże piwne, mleko


Witamina K
Zastosowanie:
*udział w krzepnięciu krwi, udział przy wytworzeniu krwinek czerwonych

Gdzie jest jej najwięcej:
*oleje roślinne, wątroba, zielone warzywa, jaja

Witamina PP
Zastosowanie:
*współdziała w syntezie i rozkładzie węglowodanów, kwasów tłuszczowych i aminokwasów

Gdzie jest jej najwięcej:
*chude mięso, wątróbka, serca, drób, ryby, fasola, groch, drożdże piwne


Przykro mi o witaminie B5 nic nie wiem ..
19 2 19