Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:40:44+01:00
X-wzrost Bolka
y-wzrost Lolka

1,25y=x
60+y=1,2x

60+y=1,2*1,25y
y-1,5y=-60

-0,5y=-60 / (-0,5)
y=120cm

x=1,25*120
x=150cm

odp; Bolek ma 150cm wzrostu a Lolek 120cm
2010-02-08T16:59:05+01:00
Bolek jest wyzszy od Lolka o 25%, ale jesli Lolek wejdzie na 60-centymetrowy
taboret, staje sie o 20% wyzszy od Bolka. Ile wzrostu
maja chłopcy?
x - wzrost Lolka
y = x + 1/4x = 5/4x - wzrost Bolka

x + 60 - 0,2 y = y
x + 60 = y + 0,2y
x + 60 = 1,2 y

1,2y - x =60
y = 5/4x


1,2(5/4x) - x = 60
12/10*5/4x - x = 60
6/5*5/4x - x = 60
3/2 x - x = 60
3/2x - 2/2 x = 60
1/2 x = 60
x = 60 *2
x = 120 cm
y = 5/4x
y = 5/4*120 cm
y = 150 cm

x = 120 cm - wzrost Lolka
y = 150 cm - wzrost Bolka
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T17:50:24+01:00
X-wzrost Bolka
y-wzrost Lolka

1,25y=x
60+y=1,2x

60+y=1,2*1,25y
y-1,5y=-60

-0,5y=-60 / (-0,5)
y=120cm

x=1,25*120
x=150cm

odpowiedz.: Bolek ma 150cm wzrostu a Lolek 120cm