Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:36:09+01:00
Going to czy Will
gramatyka angielska
Kiedy chcemy rozmawiać o wydarzeniach w przyszłości i jesteśmy przekonani, że wydarzą się, używamy 'will'.

* The President will serve for four years.
* The boss won't be very happy.
* I'm sure you'll like her.
* I'm certain he'll do a good job.



Jeśli nie jesteśmy zbyt mocno przekonani, że to o czym mówimy nastąpi, używamy 'will' wraz z 'probably', 'possibly', 'I think', 'I hope'.

* I hope you'll visit me in my home one day.
* She'll probably be a great success.
* I'll possibly come but I may not get back in time.
* I think we'll get on well.



Jeżeli przewidujemy wydarzenia w przyszłości bazując na bieżącej sytuacji (coś co dzieje się obecnie), używamy 'going to'.

* Not a cloud in the sky.
* It's going to be another warm day.
* Look at the queue. We're not going to get in for hours.
* The traffic is terrible. We're going to miss our flight.
* Be careful! You're going to spill your coffee.



W momencie podejmowania decyzji, używamy 'will'. Kiedy decyzja została już podjęta, rozmawiając o niej używamy 'going to'.

* I'll call Jenny to let her know.
* Sarah, I need Jenny's number.
* I'm going to call her about the meeting.
* I'll come and have a drink with you but I must let Harry know.
* Harry, I'm going to have a drink with Simon.
2010-02-08T16:37:54+01:00
Will-czas przyszły np. I will swimming-Ja może będę pływał. I np. I not will swimming-Ja nie będę pływał. --- > W tym chyba nic trudnego :)

too-za
enaught-wystarczająco

np. It`s too long-To jest za długie.
np. Im not older enought-Nie jestem wystarczająco duża.

Wystrarczy że każde zdanie sobie ppowolni wytłumaczysz. ;]]
1 3 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T16:40:11+01:00
Will używamy:
> gdy przewidujemy przyszłość na podstawie własnych opinii
>gdy podejmujemy decyzję w momencie mówienia
>formułując obietnice, ostrzeżenia i prośby
>formułując propozycje i sugestie
Zdania twierdzące :
Os + will...
Zdania przeczące:
Os + will not/ won't