Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:36:41+01:00
Republika Federalna Niemiec składa się z 16 krajów związkowych (niem. Länder), z których trzy stanowią pojedyncze miasta.

* Badenia-Wirtembergia (Baden-Württemberg) - stolica Stuttgart
* Bawaria (Bayern) - stolica Monachium (München)
* Berlin - miasto wydzielone
* Brandenburgia (Brandenburg) - stolica Poczdam (Potsdam)
* Brema (Bremen) (z Bremerhaven) - miasto wydzielone
* Dolna Saksonia (Niedersachsen) - stolica Hanower (Hannover)
* Hamburg - miasto wydzielone
* Hesja (Hessen) - stolica Wiesbaden
* Meklemburgia-Pomorze Przednie (Mecklenburg-Vorpommern) - stolica Schwerin
* Nadrenia Północna-Westfalia (Nordrhein-Westfalen) - stolica Düsseldorf
* Nadrenia-Palatynat (Rheinland-Pfalz) - stolica Moguncja (Mainz)
* Saara (Saarland) - stolica Saarbrücken
* Saksonia (Sachsen) - stolica Drezno (Dresden)
* Saksonia-Anhalt (Sachsen-Anhalt) - stolica Magdeburg
* Szlezwik-Holsztyn (Schleswig-Holstein) - stolica Kilonia (Kiel)
* Turyngia (Thüringen) - stolica Erfurt
1 5 1
2010-02-08T16:38:11+01:00