Proszę o rozwiązanie dwóch zadań :

1. Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z 15 pytań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów a za złą tracił 2. Ile zadań rozwiązał dobrze?

2. Leciało stadko dzikich gęsi. Zobaczyła je gęś domowa i zawołała :
- Witajcie 100 gęsi
- Wcale nie jest nas sto - odpowiedziała przewodniczka stada. - Gdyby nas było jeszcze raz tyle, jeszcze połowa i jeszcze ćwierć a do tego ty na dodatek to w tedy było by nas sto. Policz sama ile nas jest.


Proszę o dokładne rozpisanie równań. Bardzo dziękuję z rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

2010-02-08T16:49:17+01:00
1) 12 * 10 pkt = 60 pkt
60 pkt - (3*2pkt) = 54pkt
ODP : Rozwiązał 12 zadań dobrze.

2) 1+1+0.5+0,25 = 2,75
2,75 * 36 =99
99 + 1 =100 gesi
Odp : Jest 36 gęsi .

Licze na naj ;))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:51:04+01:00
1.
x-zadania dobrze rozwiazane
y-zadania zle rozwiazane

x+y=15 /x2
5x-2y=54

2x+2y=30
5x-2y=54
dodajemy oba do siebie

7x=84
x=12
odp:zadan dobrze rozwiazanych bylo 12
2.
x-l gesi
2x+1/2x+1/4x+1=100
2x+2/4x+1/4x+1=100
2 3/4x=99
11/4x=99 /: 11/4
x=99×4/11
x=36
odp: bylo 36 gesi
2010-02-08T16:55:42+01:00
Zad1
15=x+y //*2
5x-2y=54

2x+2y=30
5x-2y=54
-----------+(dodawanie)
7x=84 //:7
x=12

15=x+y
15=12+y
y=3

x(dobre odpowiedzi)=12
y(złe odpowiedzi)=3

Zad2
2x+0,5x+0,25x+1=100
2,75x+1=100 //-1
2,75x=99 //:2,75
x=36
Odp:W stadzie jest 36 gęsi.