Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:46:22+01:00
A- bok trójkąta
h - wysokosć trójkąta
∛ - pierwiastek z trzech

h = 4
a= ?
h = a∛ / 2 /* 2

2h = a∛ / :∛
2h / ∛ = a

2h / ∛ / *∛

2h∛ / 3

8∛ / 3 = a
1 1 1
2010-02-08T16:47:27+01:00
H=(a√3):2
4=(a√3):2 |x2
8=a√3 |:√3
a=8/√3 (osiem przez pierwiastek z trzy)

po usunięciu niewymierności z mianownika ułamka:
8/√3 x √3/√3= 8√3/3 (osiem pierwiastków z trzy przez trzy)
1 4 1
2010-02-08T16:49:58+01:00
Wzór na wysokość trójkąta h=4
h = (a√3) / 2
4=[(a√3) / 2] / *2
8 = a√3 / : √3
8: √3 = a
(8*√3) : (√3*√3) = a
8√3 / 3 = a
a≈ 4,6

2 2 2