Odpowiedzi

2010-02-08T16:49:09+01:00
Mycie i pranie polega na utworzeniu emulsji wodnej z cząstek brudu zlepionych substancjami niepolarnymi (tłuszcze, oleje i inne substancje organiczne), a więc nierozpuszczalne w wodzie.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:50:31+01:00
Polega to na tym, ze czesci hydrofobowe mydel lub detergentow lacza sie z brudem gdyz i brud i te czesci sa nie polarne, a polarna czesc mydla lub detergentu jest hydrofilowa czyli tworzy wiazania wodorowe z woda. w ten sposob mozliwe jest oderwanie brudu od zabrudzonej powierzchni
8 5 8