Zad.1
Podstawy trapezu mają długości : 3 cm i 11,5 cm, a jego wysokość jest równa 25% dłuższej podstawy. Pole trapezu jest równe:
a)21,17 cm ²
b)29,2 cm ²
c) 30 cm ²
d) 21,9 cm ²
MA WYJŚĆ 21,17 CM ²




zad.2
podstawa trójkąta jest równa 24 cm. Wysokość opuszczona na podstawę stanowi 25% długości tej podstawy. Pole trójkąta jest równe:
a) 144 cm ²
b) 72 cm ²
c) 70 cm ²
d) 62,5 cm ²
MA WYJŚĆ 72 CM ²




ZAD.3
Pole trójkąta równoramiennego wynosi 48 cm ² , a jego ramię ma długość 10 cm. Wysokość opuszczona na ramię trójkąta jest równa :
a) 96 cm ²
b) 48 cm
c) 9,6 cm ²
d) 4,8 cm ²
MA WYJŚĆ 4,8 CM ²





POTRZEBUJĘ TE ROZWIĄZANIA DO GODZ. 17:15
( DZISIAJ)
DAM NAJ I OCENIĘ PROFIL, TYLKO BŁAGAM, POMÓŻCIE MI!!!!!!!!!!!!!²²²

3

Odpowiedzi

2010-02-08T17:00:32+01:00
P=0,5x(a+b)xh
P=0,5x(3+11,5)x2,875
P=20,84375~ 21,17
1 5 1
  • mmmo
  • Rozwiązujący
2010-02-08T17:04:18+01:00
Mam na drugie.
a=24
h=24 razy 25% przez 100%
h=6
P=24 razy 6 przez 2
P=72 cm kwadratowych
3.10 razy 4,8=40 cm kwadratowych
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:09:24+01:00
Zad.1
h= 25% z 11,5
h = 2,875

P= [(a+b) /2] *h
P = [(3cm + 11,5cm)/2] * 2,875cm
P = [(14,5cm)/2] *2,875cm
P = (7,25cm) *2,875cm
P = 20,84cm²

zad.2
h= 25% z 24cm
h=6cm

P= ½ *a*h
P= ½ *24cm*6cm
P = ½ *144cm²
P = 72cm²


1 5 1