Cyklony to uklady bardzo niskiego|wysokiegociśnienia,które powstaje w strefie umiarkowanej|międzyzwrotnikowej.WAmeryce Środkowej i Polnocnej nazywa się je huraganami|tajfunami,a wpołudniowo_wschodniej Azji_tajfunami\huraganami.Cyklop może byc bardzokorzystnym \niekorzystnym zjawiskiem meteorologicznym,poniewazprzyczynia się do zwiększenia produkcji energii elektrycznej welektrowniach wiatrowych |powoduje wiele zniszczen.tu trzeba zaznaczyc poprawne ,błagam pomóżcie ,bo Pani jutro zbiera ćwiczenia,a mnie nie bylo ,bo bylam chora i jak nie oddam to 1 dostene,błagam to na jutro!!!!!! :((((((((((((((((((((((((((((

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T16:53:26+01:00
Cyklony to układy bardzo niskiego ciśnienia, które powstają w strefie międzyzwrotnikowej. W A.Ś. i P. nazywa się je huraganami, a w południowo-wschodniej A. -tajfunami. Prędkosć wiatru w cyklonie dochodzi do 250km/h. Cyklon może być bardzo niekorzystnym zjawiskiem meteorologicznym, ponieważ powoduje wiele zniszczeń.

Proszę. :))
17 4 17
2010-02-08T16:54:28+01:00
Niskiego, miedzyzwrotnikowej, huraganami, tajfunami, 250km/h , niekorzystnym zjawiskiem, powoduje wiele zniszczeń
12 4 12