Oblicz wysokość odsetek, jakie otrzymasz po roku, jeśli wpłaciłeś do banku kwotę x, a oprocentowanie w skali roku p.
a)x=10 000 zł, p=6%
b) x=3000zł, p=5%
Oblicz, ile pieniędzy wypłacisz z banku po roku, jeśli wpłaciłeś do banku kwotę x, a oprocentowanie w skali roku wynosi p.
a) x=1000zł. p=5%
b) x=20 000zł,p=4,7%
Oblicz oprocentowanie lokaty w skali roku, jeśli po wpłaceniu na nią kwoty x i upływie roku stan tej lokaty wyniósł y.
a) x=1000zł,y=1070zł
b)x= 50 000zł, y=52 750zł
Oblicz, ile pieniędzy wypłacisz w banku po dwóch latach, jeśli wpłaciłeś do banku kwotę x, a oprocentowanie w skali roku wynosi p.
a) x=100 000zł, p=4%
b) x= 20 000zł, p=5%


JEŚLI KTOŚ ROZWIĄŻE WSZYSTKI ZADANIA DOBRZE TO DOSTANIA 25PUNKTÓW!!!!! z góry dzięki ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-08T17:05:23+01:00
Zad.1
a)d=kpt/100
d=10000* 6*1/100
d= 600
b)d=3000*5*1/100
d=150
zad2
a) d= 1000*5*1/100
d=50
50+1000=1050
b)d=20000*4,7*1/100
d=940
940+20000=20940
zad3
a)d=1070-1000=70
70=1000*p*1/100
p=7%
b)d=52750-50000=2750
2750=20000*p*1/100
p=13,75%
zad4
a)d=100000*4*1/100
d=4000
100000+4000=104000
d=104000*4*1/100
d=4160
104000+4160=108160- tyle wyplacimy po 2 latach
b)d=20000*5*1/100
d=1000
20000+1000=21000
d=21000*5*1/100
d=1050
21000+1050= 22050- tyle wyplacimy po 2 latach
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:10:45+01:00
1a. 10000zł-100%
y zł-6%
y=(10000zl×6%)÷100%
y=600zł

b. 3000zl - 100%
y zł- 5%
y=(3000zl×5%)÷100%
y=150zl

2a. 1000zl - 100%
y zl- 5%
y=(1000zl×5%)÷100%
y=50zl
1000zl+50zl=1050zl

b. 20000zl - 100%
y zl - 4,7 %
y=(20000zl×4.7%)÷100%
y=940zl
20000zl+940zl=20940zl

3a. 1000zl - 100%
1070zl - y
y=(1070×100%)÷1000zl
y=107%
107%-100%=7%

b. 50000zl - 100%
52750zl- y
y=(52750×100%)÷50000
y=105.5%
105.5%-100%=5.5%

4a. y=(100000zl×4%)÷100%
y=4000zl
100000+4000=104000zl - po roku
x=(104000zl×4%)÷100%
x=4160
104000+4160=108160zl - po dwoch latach

b. y=(20000zl×5%)÷100%
y=1000zl
20000+1000=21000
x=(21000zl×5%)÷100%
x=1050
21000+1050=22050

6 4 6