Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:07:45+01:00
Kolumna dorycka:
ciężkie proporcje
surowość
monumentalizm
brak bazy
prosty kształt

kolumna jońska:
lekka o smukłych proporcjach
bogato zdobiona głowica
baza oparta na plicie
trzon zwężający się ku górze

kolumna koryncka:
zdobiona głowica
posiada bazę
kapitel w kształcie rośliny

* skene - scena
* orchestra - orkiestra
* theatron - teatr
2010-02-08T18:08:42+01:00
Zad 3 podpunkt 2
A- kapitel w kształcie miski
B- kapitel w kształcie rogów byka
C- liscie akantu
Zadanie 4 podpunkt 2
skane- scena
orchestra- orkiestra
theatron- teatr