Odpowiedzi

2010-02-08T17:11:45+01:00
No to myślę,że w obu musisz namalować podane figury i dodać do siebie ich boki, np.:
masz trójkąt :


ten też - > /a
b \<------ten bok odmierzasz cyrklem i przenosisz tam
_____podstawa

1 odcinek-- +2 odcinek-- +3 odcinek-- =------
i drugi dodajesz do tego wyżej.
I tak samo trzeci- wychodzi jeden odcinek. To samo z czworokątem- dodajesz do siebie boki(odmierzasz cyrklem oczywiście)i wychodzi ci jeden odcinek ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:34:09+01:00
W razie co :
- ostry koniec cyrkla umieszczasz na 1 końcu odcinka a strona ołówka na 2 (tak, by miedzy igłą a ołówkiem była długość odcinka)
- za pomocą cyrkla odmierzasz odcinek (a)
umieszczasz igłę cyrkla na końcu odcinka (a) i rysujesz kolejny odcinek o długości (b) [ oczywiście po wcześniejszym odmierzeniu go z rysunku pomocniczego ]

Dołączyłam załącznik, myślę, że dasz sobie rade oraz liczę na polecane ;)
2 5 2