Dobierz współczynniki stechiometryczne w równaniach reakcji chemicznych.

a) Cu + O2 -> Cu2O
b) Al + O2 -> Al2O3
c) H2 + N2 -> NH3
d) K + Cl2 -> KCl
e) CuO + C -> Cu + CO2
f) H2 + Cl2 -> HCl
g) N2O -> N2 + O2
h) CH4 + O2 -> CO2 + H2O
i) Pb + O2 -> PbO
j) N2O3 + H2O -> HNO2

i jakby ktoś jeszcze mógł mi wytłumaczyć jak to sie robi to bym była wdzięczna (;

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:04:15+01:00
A) 4Cu + O2 -> 2Cu2O
b) 4Al + 3O2 -> 2Al2O3
c) 3H2 + N2 -> 2NH3
d)2 K + Cl2 -> 2KCl
e) 2CuO + C -> 2Cu + CO2
f) H2 + Cl2 -> 2HCl
g) 2N2O -> 2N2 + O2
h) CH4 + 2O2 -> CO2 +2 H2O
i) 2Pb + O2 -> 2PbO
j) N2O3 + H2O -> 2HNO2

Przed strzałką musi być tyle samo atomów co za strzałką
P = L
7 3 7
2010-02-08T17:06:58+01:00
A) 4Cu + O2 -> 2Cu2O
b) 4Al + 3O2 -> 2Al2O3
c) 3H2 + N2 -> 2NH3
d) 2K + Cl2 -> 2KCl
e) 2CuO + C -> 2Cu + CO2
f) H2 + Cl2 -> 2HCl
g) 2N2O -> 2N2 + O2
h) CH4 + 2O2 -> CO2 + 2H2O
i) 2Pb + O2 -> 2PbO
j) N2O3 + H2O -> 2HNO2

Czynniki stechiometryczne należy dopisywać tak aby po obydwóch stronach równania było po tyle samo atomów poszczególnych pierwiastków . ;)
1 5 1