Proszę o pomoc. Daje dużo punktów, bo chce by to było dobrze zrobione i wytłumaczone!:)
Zadanie za 400 pkt:) I najlepszą ocenę można łatwo zarobić;)) !!!!

Ile cząsteczek znajduje się w objętości V=1cm^3 miedzi?
Masa molowa miedzi wynosi u=63,54g/mol,
gęstość miedzi p=8,6*10^3 kg/m^3,
a stała Avogadry (liczba cząsteczek w jednym molu)
N=6,022*10^{23} 1/mol

A i zaznaczam - proszę o rozwiązania bardziej fizycznym sposobem niż chemicznym:P

Ma wyjść wynik 8,15*10^22

3

Odpowiedzi

2010-02-08T17:48:25+01:00
Dane:
V=1cm³
u=63,54g/mol
p=8,6*10³ kg/m³=8,6g/cm³
N=6,022*10^{23}

Szukane
m=?
m=m*V

Obliczenia:
m=8,6g/cm³*1cm³=8,6g

A teraz na proporcje obliczamy ile jest moli w 8,6g.

63,54g - 1mol
8,6g - x moli
______________
x=8,6*1/63,54
x=86:635,4 tutaj zamiast : kreska ułamkowa

I zostało nam obliczanie ile jest cząsteczek w 86:635,4 mola

86:635,4*6,022*10^{23}=0,815*10^23=8,15*10^22

Licze na naj ;)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:55:32+01:00
G - gęstość
m - masa
m. mol. Cu = 63,54 g/mol
V - objętość
l. at. - liczba atomów
g = 8600 kg/m^3 = 8600 * 1000 g : 1000000 cm^3 = 8,6 g/cm^3
Jedna drobna uwaga - miedż występuje w postaci atomów, a nie cząsteczek :-))
Ile waży 1 cm^3 miedzi?
m = V * g
m = 8,6 g/cm^3 * 1 cm^3
m = 8,6 g
Ile to moli?
8,6 g : 63,54 g/mol = ok. 0,135 mol
Ile to ATOMÓW?
l. at. = masa w molach * liczba Avogadra
l. at. = 0,135 mol * 6,022 * 10^23 1/mol = ok. 0,813 * 10^23 at. = 8,13 * 10^22 at.
Troszeczkę inne wyniki może wzięły się dlatego, iż poprzednie wyniki zaokrąglałem.
2 5 2
2010-02-08T18:00:30+01:00
DANE:
V=1cm[3]
u=63,54g/mol
p=8,6*10[3] kg/m[3]=8,6g/cm³
N=6,022*10^{23}

SZUKANE:
m=?
m=V*m

ROZWIĄZANIE:
m=8,6g/cm[3]*1cm[3]=8,6g
nom i teraz musimy wiedzieć ile to moli wiec:
1-------63,54g
Xm-----8,6g

X=8,6*1/63,54
X=86/635,4

no i teraz liczymy ile to atomów:
86/635,4*6,022*10^{23}=0,815*10^23=8,15*10^22

pozdrawiam:)
PS. odp. sobie już sama sobie napiszesz ;]
2 5 2