Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:24:33+01:00
Zaczynamy

Aby to obliczyć potrzebujemy masę cząsteczkową
a) propan C3H8 -12 u *3 + 1* 8 = 44 u
44u-100%
12u-x
36u*100%/44=81,8%

b) propen C3H6- 12u*3 + 1u*6= 42u
42u-100%
12u-x
36u*100%/42= 85,7%

c)C3H4 - 12u*3 + 1u *4 = 40 u
40u-100%
36u-x
36u*100%/40= 90%

ODPOWIEDŹ C




2010-02-08T17:31:02+01:00
Propan - C3H8
Do obliczenia składu procentowego potrzebna będzie masa cząsteczkowa.
m C3H8 = 3 * 12u + 8 * 1u= 36u + 8u= 44u
% C = 36u/44u * 100% = 81,82% (w przybliżeniu)

Propen - C3H6
m C3H6 = 3 * 12u + 6 * 1u = 36u + 6u = 42u
%C = 36u/ 42u * 100% = 85,71% (w przybliżeniu)

Propyn - C3H4
mC3H4 = 3 * 12u + 4 * 1u = 36u + 4u = 40u
%C = 36u / 40u * 100% = 90%

Odp. Największy procent węgla zawiera propyn.