1. Wymień dwie cechy różniące Pajęczaki, Owady i Skorupiaki.
2. Do podanych opisów dopasuj wymienianych przedstawicieli skorupiaków. Nazwy zwierząt mogą się powtarzać:
- Prowadzi osiadły tryb zycia.....
- Jest składnikiem planktonu....
- żyje w wodzie...
krab, pąkla, rozwielitka, rak, landusta, homar
3. Jakie aparaty gębowe ma pszczoła?
4. Wymień różnice między poczwarką a larwą owada.
5. Tabela:::
1.opis narządu na zwa narządu grupa stawonogów
znajduje się na .........................................
odwłoku, służy ........................................
do składania jaj .....................................
2.Stanowi ochronę ....................................
narządów, jest
przesycony związkami
wapnia.
3.Znajdują się na głowie
pełnią funkcje narządów
dotyku, smaku i węchu.
6.
Na podstawie opisów rozpoznaj przedstawicieli pajęczaków:
Jego głowotułówi odwłok uległy zrośnięciu. Zwierze to ma cienkie, wielokrotnie dłuższe od reszty ciała odnóża.
odp.

Ten pajęczak mieszka w podwodnym dzwonie, który buduje z przędzy
odp....
daje naj!!!!!
tylko szybko


2

Odpowiedzi

2010-02-08T18:43:57+01:00
1. Różna liczba odnóży (skorupiaki- 5odnózy krocznych, pajęczaki- 4pary, owady 3pary), części ciała ( skorupiaki i pajęczaki mają głowotułów i odwłok, owady głowę, tułów i odwłok)
2 prowadzi osiadły tryb życia - langusta, pąkle
jest składnikiem planktonu - rozwielitka
żyje w wodzie - krab rak homar
3. gryząco-liżący
4. Poczwarka to postać pośrednia między larwą a imago, przypomina kształtem dorosłą postać, larwa posiada wewnętrzne narządy ktróre ulegają przebudowie przy przejściu w postać poczwarki. Larwa nie przypomina postaci dorosłej
5. 1) pokładełko - owady
2)chitynowy oskórek - skorupiaki, pajęczaki, owady
3)czułki - skorupiaki, owady
6. 1)kosarz
2) topik
24 4 24
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:48:59+01:00
Miałam to niedawno ; P
2.
Prowadzi osiadły tryb życia. Pąkla
Jest składnikiem planktonu. Rozwielitka
Żyje w wodzie. krab, pąkla, rozwielitka, rak, langusta, homar.
3. Pszczoła - gryząco-liżący
4.Larwa różni się od postaci dorosłej budową i trybem życia. Przeobraża się. Poczwarka poprzedza postać dorosłą.
5.
1. pokładełko owady
2. oskórek chitynowy skorupiaki
3. czułki skorupiaki, owady
4. skrzela, skorupiaki
5. tchawki owady
6. kądziołki przędne pajęczaki
7. szczękoczułki pajęczaki
zad. 6
Kosarz
Ten pająk mieszka w podwodnym...
Topik
To pasożyt...
Kleszcz
Samica tego....
Tygrzyk paskowany

Sprawdzaliśmy to z naszą panią od biologii i to jest dobrze ; ))

Pozdrawiam ; *
37 3 37