Zad.1
Jurek przebywał w podróży 16 godzin, z czego 12 godzin zajeła jazda autem. Ile procent całego czasu podróży zajeła jazda autem?

Zad.2
W klasie jest 13 chłopców i 12 dziewcząt. Ile procent uczniów tej klasy stanowia dziewczyny?

Zad.3
Na wycieczkę wybierało się 40 harcerzy. Niestety w ostatniej chwili zrezygnowało 12 osób. Ile procent harcerzy nie wzieło udziału w wycieczce?

Zad.4
Podczas wycieczki trwajacej 12 godzin na wypoczynek przeznaczono 3 godziny. Ile procent całego czasu wycieczki przeznaczono na wypoczynek?

Zad.5
W 8 litrach napoju 3 litry czystego soku. Ile procent napoju stanowi sok?


Proszę o wypisanie całych obliczeń a nie tylko same odpowiedzi!

2

Odpowiedzi

2010-02-08T17:23:51+01:00
Zad.2
W klasie jest 13 chłopców i 12 dziewcząt. Ile procent uczniów tej klasy stanowia dziewczyny?

13+12=25 -liczba osób w klasie
25-100% czyli cała klasa
12-x % czyli liczba dziewcząt
x=12*100%/25
x=48%


5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:27:14+01:00
Zad.1

16 - 100%
12 - x

x= 12×100÷16= 75 %

zad.2
25-100%
12 - x

x=12×100÷25= 48%

zad.3
40-12=28

40-100%
28-x

x=28×100÷40 = 70%

zad.4

12-100%
3 - x

x=3×100÷12=25%

zad.5

8-100%
3-x

x=3×100÷8 = 37,5%
12 3 12