Odpowiedzi

2010-02-08T17:30:20+01:00
Pozytywne;
-biorą udział w zapylaniu kwiatów oraz procesach glebotwórczych(owady)
-spulchniają glebę
-odgrywają ważną rolę w łańcuchu pokarmowym

negatywne;
-roznoszą choroby człowieka jak i roślin
-powodują zakażenia wirusowe
-niektóre są pasożytami dla człowieka i zwierząt
11 2 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:32:56+01:00
Skorupiaki:
*są składnikiem zooplanktonu - stanowią pokarm dla wielu zwierząt [ ryb, ptaków, ssaków]
*regulują liczebność zwierząt - wiele gatunków skorupiaków to pasożyty wewnętrzne i zewnętrzne
*są pokarmem dla człowieka - uznaje się je za rarytas kulinarny.

Pajęczaki:
*niszczą wiele szkodliwych gatunków owadów. Na przykład zaleszczotek pospolity żywi się larwami moli oraz roztoczami
*regulują liczebność zwierząt [ skorpiony, jadowite pająki]
*niszczą drzewa, krzewy i inne uprawy [wiele gatunków roztoczy ssie soki roślinne]

Owady:
*zapylają kwiaty
*rozsiewają nasiona [np.muchówki]
*regulują liczebność zwierząt [owady drapieżne i pasożytnicze]
31 4 31