Odpowiedzi

2010-02-08T18:14:50+01:00
Miałam to niedawno ; )

Rozwój złożony przeobrażenie zupełne:
jaja --> Larwa --> Poczwarka --> Owad dorosły
W przeobrażeniu zupełnym larwa nie jest podobna do owada dorosłego i występuje poczwarka. Tak rozmnażają się: pszczoły, osy, motyle.

Rozwój prosty przeobrażenie niezupełne:
jaja --> larwa --> owad dorosły
W rozwoju prostym występuje larwa (ze swoimi cechami) brak stadium poczwarki. W ten sposób rozmnażają się: świerszcze, pasi koniki, karaluchy.
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:31:57+01:00
Rozwój złożony owadów:
Podczas rozwoju owadów zachodzi przeobrażenie.Larwa zmienia swój wygląd i budowę wewnętrzną oraz, przechodząc kolejne linienia,rośnie.Przeobrażenie może być zupełne lub niezupelene, w zależności od tego w jakim stopniu larwa rożni się od postaci dorosłej oraz od tego czy, w rozwoju występuje stadium poczwarki.
Różnice pomiędzy przeobrażeniem zupełnym a nie zupełnym:
Przeobrażenie zupełne polega na tym ze owad przechodzi więcej faz rozwojowych czyli wygląda to tak: jajo- larwa-poczwarka-osobnik dorosły, natomiast przeobrażenie niezupełne wygląda tak:jajo-larwa(przypominająca owada dorosłego)-osobnik dorosły
Przykłady:
Przeobrażenie zupełne:
1.chruścik
2.wielbłądki
3.pszczoły
4.motyle
5.muchówki
6.mrówki
Przeobrażenie niezupełne:
1.ważki
2.karaluchy
3.wszy
4.wszoły
5.plaskwiaki
6.świerszcze
15 3 15