Oblicz ile kosztuje bilet normalny a ile ulgowy
Rysunek przedstawia ;
Poproszę 3 normalne i 2 ulgowe
razem 34zł
poprosze 1 normalny i 3 ulgowe
razem 23 zł

b) film olśnienie obejrzalo w kinie bajka 420 widów. dochód z biletów wynosił 2640zł.Obliczyłęś już ceny biletów ulgowych i norlamnych.oblicz teraz,ilu widzów kupiło bilet ulgowy a ile bilet normalny -;)

2

Odpowiedzi

2010-02-08T17:41:24+01:00
1 normalny= 8zł 1 ulgowy=5zł
18 1 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:44:21+01:00
1.
x-cena biletu ulgowego
y-cena biletu normalnego
3y+2x=34
y+3x=23 |*(-3)

3y+2x=34
-3y-9x=-69
------------------
-7x=-35 |:(-7)
x=5

y=23-3*5
y=23-15
y=8

2.
x-ilość zakupionych biletów ulgowych
y-ilość zakupionych biletów normalnych
5x+8y=2640
x+y=420 |*(-5)

5x+8y=2640
-5x-5y=-2100
-----------------
3y=540 |:3
y=180

x=420-180
x=240
19 4 19