Odpowiedzi

2010-02-08T17:44:23+01:00
Ballada
wierszowana opowieść,
łączączy w sobie cechy liryki, epiki i dramatu,
tematem są niezwykłe wydarzenia
(często)jest zachowana obecność przyrody
18 4 18
2010-02-08T17:48:13+01:00
1. Fabuła odznacza się zagadkowością.
2. Akcja rozgrywa się zazwyczaj wokół jednego tajemniczego wydarzenia.
3.Łączy elementy liryczne(zagadkowość) epickie(fabuła) i dramatyczne(dialogi i działania bohaterów).
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:50:10+01:00


-wiara w obecność rusałek, duchów, nimf
-duża rola przyrody, która buduje nastrój ballady, jest tajemnicza, jest siłą sprawczą wydarzeń i stanowi dla nich tło, sądzi człowieka
-język prosty, z elementami mowy potocznej
-narrator posługuje się ogólnikami, pytaniami, wykrzyknieniami, często nawet przyznaje się do niewiedzy
-proste rymy
-synkretyzm gatunkowy (utwór łączy w sobie cechy liryki, epiki i dramatu)
-ludowa moralność, przysłowia (np. 'nie ma zbrodni bez kary')
20 3 20