Uzupełnij tabelę, wpisując nazwy oblewanych przez nie lądów.

nazwy ocanów Nazwy Kontynentów

1.
2.
3.

Są tylko trzy oceany?

półkula południowa ziemi jest nazywana półkulą morską, ponieważ....................................

Wyjaśnij, dlaczego granice oceanów są umowne?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:56:44+01:00
1) ocean spokojny oblewa zachodnią stronę ameryki południowej i północnej oraz wschodnią stronę azji i australii
2) ocean atlantycki oblewa wschodnią strone ameryki północnej i południowej oraz zachodnie wybrzeza europy i afryki
3) ocean indyjski oblewa południowe wybrzeża azji oraz wschodnie wybrzeza afryki i zachodnie wybrzeza australii

są cztery oceany ;)

półkula południowa ziemii jest nazywana półkula morska ponieważ tu łaczą sie wszystkie trzy oceany: spokojny, atlantycki i indyjski

granice oceanów sa umowne ponieważ ocean to jest poprostu jedna wielka woda i nie da się go dokładnie rozgraniczyć, nie ma żadnej widocznej granicy, jedynym sposobem na ich jakiś podział to umuwienie się co do granic
28 4 28
2010-02-08T18:14:43+01:00
Pierwsze:
1.Ocean Spokojny(Pacyfik):Obie Ameryki, Azja, Australia i Oceania, Antarktyda
2.Ocean Atlantycki:Obie Ameryki, Europa, Afryka, Antarktyda
3.Ocean Indyjski:Afryka, Azja, Australia i Oceania, Antarktyda
4.Ocean Arktyczny:Azja, Europa, Ameryka Północna

Drugie: Ponieważ na półkuli południowej jest przewaga wód.I jest bezpośrednim połączeniem oceanów

Trzecie: Ponieważ nie można stwierdzić dokładnych granic oceanów ze względu na to ponieważ soą to wody i nie można i podzielic
28 2 28