Zad.1 Z każdej rozsypanki wyrazowej ułóż zdania. Na ile sposobów możesz je ułożyć? Od czego to zależy?

>nauk kiedyś matematykę królową nazywano

>Rzymianami do wojenne przed obrony skonstruował miasta machiny Archimedes




Zad.2 Nadaj rzeczownikom odpowiednie formy i ułóż je we właściwej kolejności, tak by utworzyły z podanymi czasownikami znane związki wyrazowe o znaczeniu niedosłownym.

> PÓJŚĆ rozum, głowa, po, do
> SZUKAĆ siano, igła, stóg, w
> MIEĆ kieszeń, wąż, w
> CHODZIĆ chmura, w, głowa, z
> UDAWAĆ Grek
> Wyjaśnij znaczenie utworzonych związków wyrazowych.



Zad.3 Sporządź wykresy związków wyrazowych w podanym zdaniu. Następnie zapisz to zdanie inaczej, zmieniając kolejność wyrazów, ale nie naruszając logoicznego uporządkowania.

to zdanie :
Z wielkim zaciekawieniem widzowie oglądali zmagania zawodników.





Pliss pomóżcie!! Na jutro...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Awia
  • Początkujący
2010-02-08T17:53:26+01:00
Zad.1 Z każdej rozsypanki wyrazowej ułóż zdania. Na ile sposobów możesz je ułożyć? Od czego to zależy?

>matematykę kiedyś nazywano królową nauk

>Archimedes do obrony miasta przed Rzymianami skonstruował machiny wojenne
Można to ułożyć na wiele sposobów, zależy to od tego, czy zdanie będzie miało sens.

Zad.2 Nadaj rzeczownikom odpowiednie formy i ułóż je we właściwej kolejności, tak by utworzyły z podanymi czasownikami znane związki wyrazowe o znaczeniu niedosłownym.

> PÓJŚĆ po rozum do głowy- zacząć myśleć, zmienić nastawienie na lepsze
> SZUKAĆ igły w stogu siana- szukać czegoś bez końca, coś niemożliwego
> MIEĆ węża w kieszeni- być skąpym
> CHODZIĆ z głową w chmurach- wiecznie marzyć, rozmyślać
> UDAWAĆ Greka- udawać, że nic sie nie wie
> Wyjaśnij znaczenie utworzonych związków wyrazowych.



Zad.3 Sporządź wykresy związków wyrazowych w podanym zdaniu. Następnie zapisz to zdanie inaczej, zmieniając kolejność wyrazów, ale nie naruszając logoicznego uporządkowania.

to zdanie :
Z wielkim zaciekawieniem widzowie oglądali zmagania zawodników.

Widzowie oglądali zmagania zawodników z wielkim zaciekawieniem.

11 4 11
2010-02-08T17:56:07+01:00
1.Zależy to od ustawienia podmiotu , oraz od koncówek slów.
a.Matematykę nazwano kiedyś królową nauk
a2.Królową nauk nazwano kiedyś matematykę
a3.Kiedyś królową nauk nazwano matematyką
a4.Kiedyś matematykę nazwano królową nauk
b.I na takiej zasadzie rozwiąż punkt b.

zad.2
-Pójść po rozum do głowy/
-szukać igły w stogu siana
-mieć węża w kieszeni
-chodzić z głową w chmurach
-Udawać Greka

Zad.3
Z wiekiem zmagania zawodników oglądali zaciekawieni widzowie
26 2 26