Oblicz miary kątów rombu, wiedząc, że kąt osrty jest pięc razy mniejszy od kąta rozwartego.


Plac ma kształt rombu. Ścieszka biegnąca wzdłuż jednej krzekątnej ma długośc 45m. Ile metrów ma ścieżka biegnąca wzdłuż drugiej przekątnej, jeżeli plac ma 9 arów ?


PROSZĘ O ODPOWIEDZ SZYBKO POTRZEBNE NA JUTRO PLISSS !!!! ;-)

2

Odpowiedzi

2010-02-08T17:50:03+01:00
x - kąt ostry
5x =-kąt rozwarty

x+x+5x+5x= 360
12x = 360
x = 30 kąt ostry
5 * 30 = 150 - kąt rozwarty
2.
9arów = 900 m²
e - przekątna długości 45m
f - druga przekątna
P = ½ * e*f
900 = ½ * 45 * f / *2
1800 = 45 * f / :
40m = f

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T17:57:22+01:00
Zad 1
1.w rombie kąty naprzeciw ległe są równe
2.suma wszystkich kątów = 360 stopni
kąry oznacz
α - kąt ostry
β - kąt rozwarty = 5α
2α + 2β = 360°
2α + 10α = 360
12α = 360°
α = 360/12 = 30°
β = 5α = 5 razy 30 = 150°
odp
są dwa kąty po 30° i dwa kąty po 150°
zad 2
P - pole powierzchni placu = 9 ar = 900 m°
d1 - jedna przekątna = 45 m
d2 - druga przekątna = ?
P - pole rombu = d1d2/2
2P = d1d2
d2 = 2P/d1 = 2 razy 900/45 = 1800/45 = 40 m
odp
ścieżka ma 40 m