Odpowiedzi

2010-02-08T17:56:14+01:00
Jeśli ziemniaki będą lezec długo w osolonej wodzie zmiękną i zciemnieją.
Zjawisko to nazywane jest osmozą.
12 3 12
2010-02-08T17:56:40+01:00
Ziemniak zbrązowieje i zgumowieje(nie wiem jak to nazwać), zjawisko zwane osmozą... w internecie raczej tego nie znajdziesz wiec myslę że choć troche Ci pomogłam :)

pozdrawiam:)
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:01:57+01:00
To zjawisko nazywa sie osmoza w ziemniaku i wodzie zmieniaja sie stezenia soli ktora dazy do wyrownania poziomu stezenia soli w ziemniakau i wodzie. Wplyw wody slonej na ziemniaka jest taki ze ziemniak po dluzszym czasie bardziej slony nie zmienia barwy poniewaz sol konserwuje i ma taka sama twrdosc jak przed wlozeniem do wody.
(mam nadzieje ze pomoglam [licze na naj !])
Pozdrawiam !
8 3 8