Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:02:08+01:00
W książce Małgorzaty Musierowicz pt. ?Opium w rosole? jedną z głównych postaci jest Janina Krechowicz, popularnie zwana ?Kreską?. Mieszkała razem z dziadkiem, emerytowanym nauczycielem w Poznaniu. Miała ok. 16 lat. Chodziła do liceum z Maćkiem Ogorzałką w którym się podkochiwała.

Kreska miała brązowe oczy oraz włosy. Ubierała się bardzo ekscentrycznie- dziwne płaszcze, własnoręcznie wykonywane stroje. Mimo to wyglądała w nich bardzo ładnie.
Janina była bardzo miłą i życzliwą osobą. Bardzo troskliwie opiekowała się jej dziadkiem, profesorem Dmuchawcem. Była również bardzo uczuciowa. Kochała się w Maćku, i wykorzystywała prawie każdą okazję aby się z nim widzieć. Kreska zachwycała również ogromną pomysłowością (przejawiało się to szczególnie w sposobie ubierania). Janina była również szaloną, szczerą, bystrą oraz otwartą dziewczyną. Cechowała się również wysoką inteligencją, mimo że nie radziła sobie zbyt dobrze z matematyką, więc w celu douczenia się chodziła na korepetycje do Maćka.

Kreska w stosunku do otoczenia była bardzo otwarta oraz kontaktowa. Niestety mimo to nie miała zbyt wielu przyjaciół. Zapewne większość ludzi oceniała ją po wyglądzie.

Uważam, że Kreska była bardzo pozytywną postacią. Trudno jej nie lubić. Mi osobiście bardzo się podobała- zaradna, szczera, a za razem romantyczna i bardzo uczuciowa- bardzo dobry materiał na dobrą przyjaciółkę.
2010-02-08T18:29:51+01:00
Kreska czyli Janina Krechowicz jest uczennicą pierwszej klasy Liceum. Jest wnuczką profesora Dmuchawca. Mieszkała w sąsiedniej kamienicy koło Maćka Ogorzałki. Maciek podobał się Kresce. Mieszkał z Bratem Piotrem Ogorzałką. Kreska zawsze przychodziła do chłopaka, by pomógł jej w lekcjach a dokładniej chodziło o matematykę. Janina była miłą i zbzikowaną dziewczyną. Miała promienne bure oczy z wielkimi rzęsami. Jej włosy były także koloru burego ścięte na Izabelę Trojanowską. Kreska nosiła dziwaczne płaszcze jakby ze starej ciotki. Miała długie kamizele własnej roboty pozszywane z łatek. Maćkowi podobało się to przede wszystkim dlatego, że wiedział co kryje za pomysłowością Kreski.
była ładną dziewczyną ale bardzo rzeczową i odpychająco koleżeńską. Choć Janina była trochę dziwna bardzo polubiłam tą postać. Nie była także bogata lecz radziła sobie w trudnych chwilach szczególnie jak jej dziadek zachorował a Kreska czule się nim opiekowała.