Odpowiedzi

2009-10-10T11:58:53+02:00
Bo dla liściastych zimno nie jest przeszkoda , a iglaste potzrebuja ciepła
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T12:43:55+02:00
Drzewa liściaste zrzucają liście na zime po to, aby uchronic drzewo przed utratą wody, bo liście mają dużą powierzchnię (CO SPRZYJA PAROWANIU WODY) do tego są słabe i o wiele bardziej narażone na niekorzystne warunki atmosferyczne a niżeli igły drzew iglastych.
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T13:06:45+02:00
"Charakterystyczną cechą drzewa liściastego jest jesienne zrzucanie liści – reakcja na trudne warunki klimatyczne zimy. Dlatego w lasach liściastych spotykamy znacznie bogatszą a niżeli w lasach iglastych warstwę ściółki i próchnicy, doskonałego podłoża dla życia roślin i zwierząt. Do najbardziej charakterystycznych drzew lasu liściastego należą : buki i dęby. Obok nich występują tu jeszcze klony, jesiony, leszczyny, lipy, kasztanowce, brzozy i wierzby. Pod parasolem dużych drzew rozwija się młodnik, krzewy, zioła, trawy, wrzosy, paprocie i borówka czernica. Wszystko to rośnie na grubej warstwie rozkładających się liści. W praktyce rzadko dzisiaj spotyka się lasy złożone z samych drzew liściastych."



"Drzewa należące do nagonasiennych, to najczęściej drzewa iglaste, nie zrzucające igieł na zimę. Są dobrze przystosowane do zimniejszych klimatów. Dominują w górach oraz na dalekiej północy (Skandynawia, Syberia, Kanada). Jedynym wyjątkiem jest miłorząb, który jest drzewem liściastym, ale nagonasiennym."
5 4 5