Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:05:34+01:00
Zasady racjonalnego żywienia

10 zasad zdrowego odżywiania:

1. Spożywaj różnorodne pokarmy.
2. Posiłki opieraj o dużą ilość jedzenia bogatego w węglowodany.
3. Jedz dużo owoców i warzyw.
4. Utrzymuj prawidłową wagę ciała.
5. Jedz umiarkowane porcje - zredukuj, nie eliminuj jedzenia.
6. Spożywaj posiłki regularnie.
7. Pij dużą ilość płynów.
8. Uprawiaj sport.
9. Zacznij teraz, i wprowadzaj stopniowe modyfikacje w twoim stylu życia.
10. Zapamiętaj - nie ma "dobrego" lub "złego" jedzenia, jest tylko dobra lub zła dieta.
2010-02-08T18:07:14+01:00
- zwiększenie w pożywieniu ilości świeżych owoców, warzyw, pełnoziarnistego pieczywa razowego, kasz, roślin strączkowych
- ograniczenie ilości spożywanych tłuszczów zwierzecych i czesciowe zastąpienie ich tłuszczami roślinnymi
- zmniejszenie ilości słodyczy
- właściwe zestawienie posiłków pod wzg. jakości, ilości i kaloryczności
- odpowiednia regularność spożywanych posiłków
2010-02-08T18:15:10+01:00
1.Jeść koniecznie z przyjemnością-jedzenie to konieczny element naszego życia
2.jedzenie powinno być urozmaicone, tz.różnorodność smaków bogaty wachlarz produktów wtedy nasz organizm dostaje niezbędne składniki odżywcze
3. posiłki o stałych ustalonych porach.
4. Trzy posiłki dziennie śniadanie-obiad -kolacja a w przerwie między posiłkami owoce lub lekkie przekąski.