Odpowiedzi

2010-02-08T18:21:51+01:00
Mocz wtórny to taki przed filtracją, z krwią. A pierwotny to taki który już jest wydalany.
10 1 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:22:03+01:00
Mocz pierwotny powstaje bezpośrednio z przesączu krwi w Torebce Bowmana zawiera dużo wody, soli mineralnych, cukrów, białek itp.
Mocz wtórny powstaje po odebraniu wszystkich potrzebnych związków i resorbcji wody w pętli Henlego. w takiej postaci mocz jest wydalany na zewnątrz.
8 3 8
2010-02-08T18:23:13+01:00
Mocz pierwotny powstaje bezpośrednio z przesączu krwi w Torebce Bowmana zawiera dużo wody, soli mineralnych, cukrów, białek itp.
Mocz wtórny powstaje po odebraniu wszystkich potrzebnych związków i resorbcji wody w pętli Henlego. w takiej postaci mocz jest wydalany na zewnątrz.
8 1 8