Odpowiedzi

2010-02-08T18:25:34+01:00
L=2πr
r=5m
l=2x5xπ
l=10πm

5x5=25

25x10πm=250πm

Odp. Chlopiec pokonał drogę 250πm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:18:02+01:00
Na rysunku
czerwony kwadracik to chłopiec.
Obwód koła to droga jaka pokonuje
5m - to promień koła (r)

L- obwód koła- droga chłopca podczas jednego obrotu
L =2πr
L= 2*π* 5
L =10π m <-- jeden obrót

w ciągu minuty 5 obrotów

5 x 10π = 50π m

w ciągu 5 minut

5 x 50π = 250π m

możesz wynik zostawić z π
lub przyjąć ze π to około 3,14

250* 3,14 = 785

Odp. Chłopiec przebył drogę 250π m lub około 785 m.