Odpowiedzi

2009-10-10T12:38:16+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Siła wypadkowa – Fw
Na ciało może działać kilka sił równocześnie. W takim przypadku nazywamy je siłami składowymi. Siłę, która jest wektorową sumą wszystkich sił składowych, zastępuje ich działanie i nazywana jest siłą wypadkową.
Siła równoważąca – Fr
Siłę, która równoważy działanie innych sił (czyli działanie ich siły wypadkowej) nazywamy siłą równoważącą. Jest to siła niwelująca (zerująca) działanie siły wypadkowej.
Siła równoważąca musi spełniać trzy warunki:
- wartość siły równoważącej musi być równa wartości siły wypadkowej
- kierunek siły równoważącej jest taki sam, jak kierunek siły wypadkowej
- zwrot siły równoważącej jest przeciwny do zwrotu siły wypadkowej.
70 4 70
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T12:39:35+02:00
Siła wypadkowa jest to siła, która zastępuje siły składowe.
Siła równoważąca jest to siła, która równoważy siłę wypadkową. Na ciało nie działają, żadne siły, ciało spoczywa.
123 4 123