Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:27:38+01:00
N-liczba uczniow w drugiej klasie
2/3 n - liczba zapisanych na wycieczke
100%-10%=90%=0,9
0,9 * 2/3 n = 3/5 n --> liczba dzieci ktore pojechaly
3/5 n = 18 / obustronnie * 5
3n = 90
n = 30
Odp: Liczba uczniow w klasie to 30.
2 2 2
2010-02-08T18:32:30+01:00
X-l wszystkich uczniow

2/3x-10%×2/3x=18
2/3x-1/10×2/3x=18
2/3x-1/15x=18
10/15x-1/15x=18
9/15x=18
x=18:9/15
x=18×15/9
x=30
odp: jest 30 uczniow w klasie
1 1 1