Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:29:10+01:00
2010-02-08T18:30:29+01:00
-grupa i okresy

grupy pionowo, a okresy poziomo

jest 18 grup i 7 okresów

1 4 1
2010-02-08T18:31:29+01:00
Układ okresowy dzieli się na rzędy poziome (zwane okresami) i kolumny zwane grupami. W poszczególnych grupach występują pierwiastki o podobnych właściwościach chemicznych i o wzrastających masach atomowych w kolejnych okresach. W układzie znajduje się osiem grup głównych (o dodatkowych symbolach “a”) oraz grupy poboczne (“b”).
Układ ten dzieli się również na metale, niemetale i półmetale.
2 4 2