Firma "Smak-Mix" produkuje margasło - mieszankę masła i margaryny.Margasło zawiera 80% tłuszczy.Otrzymuje się je mieszając masło które zawiera 77% tłuszczu z margaryną zawierającą 82% tłuszczu . Ile masła zawiera 250g zargasła...
z obliczeniami plisss...
60 pkt ^^

3

Odpowiedzi

2010-02-08T18:37:24+01:00
X- ilość masła w 250 g margasła
y- ilość margaryn y w 250 g margasła

układy równań:

x+y=250
0,77x+0.82y=200

do rozwiązania bo niechce mi sie pisać.

odp. W 250 g margasła jest 100 g masła.
6 3 6
2010-02-08T18:38:43+01:00
To trzeba zrobić na krzyz św. andrzeja...
77% ........... masło - 2
..........80%..........
82%............. margaryna - 3

No i wychodzi, że to jest zmieszane w stosunku 2/3 masła do margaryny.
5 - 250
2 - x
x=100g
Odp. W 250g margasła znajduje się 100 g masła.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:34:18+01:00
Firma "Smak-Mix" produkuje margasło - mieszankę masła i margaryny. Margasło zawiera 80% tłuszczy.Otrzymuje się je mieszając masło które zawiera 77% tłuszczu z margaryną zawierającą 82% tłuszczu . Ile masła zawiera 250g zargasła...

x- ilość masła
y- ilość margaryn

250 - ilość margasła

x+y = 250

zawartość tłuszczu
77% z x = 0,77x - masło
88% z y = 0,88y - margaryna

80% z 250 = 0,8*250=200 g - margasło

x+y =250
0,77x + 0,82y = 200

x= 250-y
0,77*(250-y) + 0,82y =200
192,5 -0,77y +0,82 y =200
0,05y =7,5 /:0,05
y=150

x=250-y
x=250-150
x=100

Odp; Margasło zawiera 100 g masła

9 4 9