4 i dwie trzecie odjąć 2 i jedna siódma napisz wynik i wytłumacz jak się to liczy wytłumacz tez dodawanie


błagam napiszcie mi to dzisiaj jutro mam kartkówkę


odwdzięczę się czym chcesz błagam błagam błagam proszęęęęęęęe:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:41:45+01:00
4 2/3 - 2 1/7
Najpierw musisz zamienić na ułamek niewłaściwy, czyli całości przenieść w licznik

14/3 - 15/7
A teraz sprowadzić liczby do wspólnego mianownika, przy czym liczbę w liczniku mnożysz przez tą samą, którą mnożysz mianownik. Przy dodawaniu też musisz sprowadzić do wspólnego mianownika

Wspólny mianownik dla 3 i 7 to 21

a wiec 3 * 7 a 7 * 3
i 14 * 7 i 15 * 3

14*7/3*7 - 15*3/7*3 = 98/21 - 45/21 = 53/21
i teraz wyciągasz całości

53/21 = 2 11/21
2 i 11/21 = 2 ½

Myślę, że jaśniej nie da się tego wytłumaczyć :)
2010-02-08T18:44:24+01:00
4 2/3 - 2 1/7= 4 14/21 - 2 3/21= 2 11/21

aby dodawać lub odejmować ułamki zwykłe należy najpierw sprowadzić je do tego samego mianownka tzn. aby każda liczba dodawana lub odejmowana miały takie same mianownki np. 1/4-1/6
sprowadzamy liczby do mianownika 12
1/4=3/12
1/6=2/12
teraz podstawiamy rozszerzenia tych liczb
3/12-2/12=1/12