Odpowiedzi

2010-02-08T18:52:12+01:00
1. Bulwy, np. ziemniaki
2.Kłęcza, np.imbir
3.Rozłogi, np.truskawki
4.Ciernie, np. śliwa ternina
5. Łodygi czepne, np. winorośl

To są modyfikacje łodygi jeżeli chcesz ich funkcje to napisz:)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:01:15+01:00
BULWY
Jdalana część ziemniaka , pełni funkcje spichrzowe.
KŁĄCZA
Czyli łodygi podziemne.Mają skrócone międzywężla a z ich węzłów wyrastają korzenie przybyszowe
ROZŁOGI
Niektóre rośliny,np. Truskawki wytwarzają specjale odgałęzienia dolnej częsi pędu zwane rozłogami.
CIERNIE
Łodygi niektórych roślin przekształciły się wciernie jak u Śliwy tarniny które chronią przed roślinożercami
ROŚLINY CZEPNE
Mają bardzo cienki łodygi,które rosnąć,owijają się do okoła podpór np. winogrono