Odpowiedzi

2010-02-08T18:51:56+01:00
Po pierwsze zmieniona nazwę Polski na "Kraj Przywiślański"
2)Ziemie nie podlegały reformie terytorialnej
3)Konfiskaty majątków oraz wywóz ludzi na Syberię
4)Kościół Katolicki podporządkował się Kolegium Rzymskokatolickiemu
5)Zlikwiadowano uczelnie wyższe w Warszawie oraz na Puławach
6)Zlikwidowano biskupstwo w Chełmnie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:54:55+01:00
Powstanie wybuchło w nocy z 22 na 23 stycznia 1863r.Wybuchło ponieważ ludzie chcieli obrobić Polską młodzież od wstąpienia do armii Carskiej (branka).Wojsko Polskie nie było liczne (20 do 30 tys. żołnierzy) a Rosjanie mieli bardzo potężna armię ( 340tys żołnierzy).Toczono walki partyzanckie .Stoczono ponad 1200 potyczek . Zesłano wielu ludzi na Syberię.Zaczęła się Rusyfikacja.Na Królestwo Polskie zaczęto mówić kraj przy wiślany .

Mam nadzieję ze pomogłam .
2 5 2