1.napisy jakie funkcje pelnia piora ptakow
2.rozwiaz krzyzowke
a)piora znajdujace sie w ogonie
b)przeksztaucone konczynz przednie ptakow
c)piora znajdujace sie na skrzydlach
d)wzdluzona, przdnia czesc glowy ptaka
e)pioro polozone najbliyej skory ptaka
f)...pneumatyczna ulatwia ptakom latanie
g)opuszczaja gniazdo zaraz po wzkluciu
3.przystosowania ptakow do latania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T18:59:07+01:00
3. opływowy kształt (aerodynamiczność)
duże przestwory w łapach
błona komórkowa pomiędzy łapami
1. Pióra ptaków pełnią role ochronną, utrzymują ciepłotę ciała, chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi :))
2. a) sterówki
b) skrzydła
c) lotki
d) dziób
e) puchowe
f) kość
g) zagniazdowniki


TO JEST KRÓTKO ZWIĘŹLE I NA TEMAT !!
2010-02-08T19:00:07+01:00
1.Służą jako izolacja cieplna (pomagają w utrzymaniu stałej temperatury). Chronią przed zimnem i wilgocią. Umożliwiają latanie. Nadają opływowy kształt ciała.

2.a.W ogonie są sterówki, w skrzydłach lotki, a na ptaku puch.
b.skrzydła
c.lotki
d.dziób
e.puch
f.kość
g.zagniazdówki
3.# aerodynamiczny kształt
# kończyny przednie przekształcone w skrzydła
# pneumatyczne kości (wypełnione powietrzem)
# usztywniony kręgosłup
# grzebień na mostku służący za przyczep dla mięśni poruszających skrzydłami
# mechanizm podwójnego oddychania
# dobrze rozwinięty móżdżek
# doskonałe oko (regulacja kształtu soczewki i gałki ocznej), dające tzw. sokoli wzrok
# pióra puchowe zatrzymujące ciepło