Odpowiedzi

  • xDxP
  • Rozwiązujący
2010-02-08T19:04:59+01:00
X-uczniowie 8a
y-uczniowie 8b
x+y=66 ; y=66-x
80%x+75%y=51
80%x+75%(66-x)=51
0,8x+49,5-0,75x=51
0,05x=1,5
x=30
y=36
2010-02-08T19:07:53+01:00
X-uczniowie klasy 8a
y-uczniowie klasy 8b

x+y=66
80%x+75%y=51

x+y=66
0,8x+0,75y=51

x=66-y
0,8(66-y)+0,75y=51

x=66-y
52,8-0,8y+0,75y=51

x=66-y
-0,05y=-1,8

x=66-y
y=36

x=66-y=66-36=30
odp:w 8a jest 30 uczniow a w 8b 36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:11:31+01:00
W klasach 8a i 8b było razem 66 uczniów.Na wycieczkę szkolną pojechało 80% uczniów klasy 8a i 75% uczniów klasy 8b. co stanowiło razem 51 uczniów . Ilu uczniów było w klasie 8a i 8b ???
układ równań :))
x------------->ilość uczniów w kl 8a
y-------------> ilość uczniów w klasie 8b
80%=80/100=0,80
75%=0,75

x+y= 66
0,80x+0,75y=51

x=66-y
0,80*(66-y)+0,75y=51

x=66-y
52,8-0,80y+0,75y=51

x=66-y
-0,05y=-1,8

x=66-y
y=36

x=66-36=30

x=30
y=36

Spr'
L=x+y=30+36=66
L=P
L=0,80x+0,75y= 0,80*30+0,75*36=24+27=51
L=P