Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:04:48+01:00
2FeO +C -> 2Fe + CO2
144g 112g

0,0144kgFeO --- 0,0112kgFe
288kgFeO --- x kgFe

288*0,0112/0,0144=x
x=224kg

odp: W wyniku tej reakcji otrzymano 224 kg żelaza
140 4 140
144g to 0,144kg a 112g to 0,112kg :D
2010-02-08T19:05:09+01:00
Oblicz, ile kilogramów żelaza otrzymano w wyniku reakcji 288kg tlenku żelaza(II) z węglem. (z obliczeniami!!!)

2FeO+C-->CO2+2Fe

MFeO=56+16=72g/mol
2*72=144g

0,144kg-----0,112kg
288kg--------x kg
x=224kg

z 288kg FeO powstanie 224kg fe

a koledze przedemna chyba cos sie z przeliczeniami pomieszalo bo 112g to 0,112kg a nie 0,0112 :)
84 3 84
2010-02-08T19:10:22+01:00
FeO+C →CO +Fe
mFeO=56u+16u= 72u
mFe=56u

72u - 56u
288kg - x
x=288kg*56u/72u=224kg

Odp: W reakcji otrzymano 224kg żelaza.

pozdrawiam;)
81 3 81