Pan Jan za 4 małe i 2 duże butle z gazem ziemnym zapłacił 110zł. Pan Stefan za 2 małe i 4 duże butle z tym samym gazem (i tej samej cenie) zapłacił 130zł. Ile kosztuje mała butla, a ile duża butla z gazem? _______________ Proszę wszystkie obliczenia!

2

Odpowiedzi

2010-02-08T19:07:06+01:00
15zł - mała
25 - duża
4*15=60=(110-60)=50/2=25zł - obliczenie ile kosztuje duża

110-50=60/4=15zł - obliczenie ile kosztuje mała

15+15+25+25+25+25=130
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:16:54+01:00
X-mala butla, y-duza butla
{4x+2y=110
{2x+4y=130
{2y=110-4x/:2
{2x+4y=130
{y=55-2x
{2x+4(55-2x)=130
{y=55-2x
{2x+220-8x=130
{y=55-2x
{-6x=130-220
{y=55-2x
{-6x=-90/:(-6)
{y=55-2x
{x=15
{y=55-2*15
{x=15
{y=25