Odpowiedzi

2010-02-08T19:04:07+01:00
Sumienie - wewnętrzne odczucie pozwalające rozróżniać dobro i zło, a także oceniać postępowanie własne i innych ludzi.Jest to zdolność pozwalająca człowiekowi ujmować swoje postepowanie pod kątem moralnym i odpowiednio je oceniać jako dobre lub złe, chwalebne lub naganne, cnotliwe lub grzeszne.
Rodzaje sumienia:

* sumienie szerokie
* sumienie przytępione
* sumienie faryzejskie
* sumienie skrupulanckie
* sumienie prawdziwe
* sumienie fałszywe
* sumienie pewne
2 5 2
2010-02-08T19:04:19+01:00
Sumienie powinno być szczere,prawdziwe ,ponieważ miłość do Boga nie może być inna.Nawet gdy kogoś oszukamy Bóg bedzie to wiedział.Jego nie oszukamy.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:04:42+01:00
Powinno być dobrze uformowane w oparciu o słowo Boże.

Powinno być szczerze, bo miłość do Boga była by inna.
3 3 3