Nie są trudne ale potrzebuje równania z niewiadomą.

1. Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek? (... wynik ...agnieszka 15 a jacek 45 )


2. Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem 4 wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble? (...wynik to 24)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:13:26+01:00
2010-02-08T20:24:42+01:00
Zadanie 1.
3x - ilość kasztanów Jacka
x - ilość kasztanów Agnieszki
3x-15=x+15
2x=30
x=15
3x=45
Odp.:Agnieszka miała 15, a Jacek 45 kasztanów.
Zadanie 2.
Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem 4 wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble? (...wynik to 24)
2x - ilość wróbli na lewym ramieniu
x - ilość wróbli na prawym ramieniu
2x-4=x+4
x=8
2x=16
Odp,: Na strachu siedziało 24wróble

Liczę na najlepszą odpowiedź.
1 5 1
2010-02-08T21:20:59+01:00
1.
kasztany Agnieszki - x
kasztany Jacka - 3x

3x-15=x+15
2x=15+15
2x=30 |:2
x=15

kasztany Agnieszki - 15
kasztany Jacka - 3*15=45


2.
lewe ramię - 2x
prawe ramię - x
razem - 2x+x=3x

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

razem = 3*8=24