Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:17:12+01:00
X + x/3 + ( x+7)*2 = 154
x + x/3 + 2x + 14 = 154
3x + x/3 = 140
10x/3 = 140
10x = 420
x = 42

A więc pierwsza liczba x = 42, druga x/3 = 14 i trzecia liczba (x+7)*2 = 98

/ -to jest kreska ułamkowa jakby co ; )
23 4 23
A skąd ci wyszło to 14 ?!!!
2010-02-08T19:19:08+01:00
I Liczba x
II Liczba ⅓ x
III Liczba (x+7)*2

x + ⅓x + 2(x+7) = 154
x + ⅓x + 2x + 14 = 154
3⅓x + 14 = 154
3⅓x = 140 / : 3⅓
x = 42

I Liczba 42
II Liczba 14
III Liczba 98
22 4 22