Odpowiedzi

2010-02-08T19:15:12+01:00
Swoim panowaniem powrócił do tradycji imperialnych. Dokonał szerokich zmian i reform. Podzielił państwo na marchie i dzięki temu zapewnił dobry rozwój gospodarczy i administracyjny. Wybudował wspaniałą posiadłość w Akwizgranie. W czasie jego panowania państwo Franków rozwinęło się kulturalnie i gospodarczo. Stało się także potęgą militarną. Unormował stosunki z papieżem i oczywiście został cesarzem.
50 4 50
2010-02-08T19:15:26+01:00
Dlatego, że ZA JEGO RZĄDÓW WESZŁY W ŻYCIE USTAWY TAKIE JAK:
* ODDAWANIE PRZEZ CHŁOPÓW DANINY NA KLASZTORY I DLA BISKUPÓW W FORMIE WARZYW ITP.
* NAUCZANIE CHŁOPCÓW (( NA TE CZASY TO BYŁ 'HIT !!!' )) W KOŚCIOŁACH
* USTANOWIENIE SREBRNEGO PIENIĄDZA- DENARA


Prosze :D :))
54 4 54
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:15:35+01:00
Gdyż Karol Wielki wprowadził wiele reform. Ujednolicił system miar i wag, dbał o rozwój handlu z północą i wschodem. Zrezygnował z urzędu majordoma rozdzielając jego zadania na urzędników. W roku 800 otrzymał koronę cesarską od papieża. Rozwinął szkolnictwo wprowadzając siedem nauk wyzwolontch (gramatykę, retorykę, dialektykę, arytmetykę, geometrię, astronomię i muzykę). na dworze w Akwisgranie zorganizował akademię dla uczonych, gdzie mogli spokojnie dyskutować i prowadzić badania. Tak więc panowanie Karola Wielkiego przyniosło odrodzenie dawnych wzorów starożytnej sztuki , języka i literatury.

Pozdrawiam :)
48 4 48